iKrotoszyn.pl reklamy
iKrotoszyn.pl - reklamuj się w gazecie internetowej

Reklama - COLORSHIRT.PL - Nadruki na koszulki, gadżety reklamowe z nadrukiem dla firm

Reklama - CATERING DLA ZDROWIA - DIETA PUDEŁKOWA

Reklama - TEOMINA SPORT - SIŁOWNIA - FITNESS - CORSSFIT

PARTNERZY - Fundacja Legalna Kultura

PARTNERZY - Zespół wyścigowy KM RACING TEAM

Rynek Pracy powiatu krotoszyńskiego - oferty pracy oraz artykuły tematyczne

Informator Zdrowie i Aktywność - porady i ciekawostki

Reklama internetowa w gazecie
Ciekawostki

Jedyny krotoszynianin wśród "koziołków"

2019-06-04 11:06:00

Zdjęcie: A. Azgier/krotoszyn.pl
Antoni Azgier, znany krotoszyński cyklista z KTR Peleton Krotoszyn, wziął udział w IX Ogólnopolskim Rajdzie Poznańska „Wiosna z Koziołkami”. Poniżej jego relacja.

Jako jedyny krotoszynianin uczestniczyłem w IX Ogólnopolskim Rajdzie Poznańska „Wiosna z Koziołkami”, którego organizatorem był Klub Turystyki Rowerowej „SIGMA” z Poznania, a hasłem przewodnim było „Poznań na torach”. Rajd odbył się 17 – 19 maja z udziałem ok. 90 uczestników z prawie połowy Polski. Bazą po raz kolejny był hotel „Pod podkową” w Gruszczynie k/Poznania. Piątek, 17 maja był dniem zbiórki uczestników rajdu.

Komandor rajdu Wiesława Kil serdecznie powitała uczestników i przedstawiła program imprezy, po czym tradycyjnie zostaliśmy poczęstowani „pyrami w mundurkach i gzikiem ze szczypiorkiem”. Jeszcze tego wieczora rozegrany został drużynowy konkurs z odgadywaniem haseł - podobnie jak w programie TV "Kocham Cię Polsko". Połączone siły ostrowsko-krotoszyńskie zajęły II miejsce, za co otrzymaliśmy statuetkę i indywidualnie czekolady.

Jako, że był to pierwszy w tym roku ogólnopolski rajd i ciepły wieczór, to wieczornym Polaków rozmowom nie było końca. W sobotni ranek ruszamy bardzo krętymi ścieżkami do lokomotywowni PKOP Cargo Poznaniu – Franowo zajmującej się naprawami i utrzymaniem sprawności około 300 lokomotyw obsługujących transport towarowy. Przewodnikiem był pan Jacek pochodzący z Krotoszyna. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy związanych z przeglądami i naprawami lokomotyw, a punktem kulminacyjnym było zasiadanie na fotelu maszynisty w kabinie lokomotywy. Drugim obiektem była supernowoczesna zajezdnia tramwajowa MPK Poznań także na Franowie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od przejazdu tramwajem po wszystkich działach sterowanego komputerowo zakładu. Ten nowoczesny zakład zajmuje powierzchnie 17 ha i może jednorazowo pomieścić pod dachem 100 zestawów tramwajowych plus 50 na otwartej przestrzeni. Mogliśmy oglądać zarówno super nowoczesne jak starsze tramwaje w tym także zabytkowe. Zwiedziliśmy dyspozytornie oraz wyposażenie techniczne tego zakładu. Po tych emocjonujących wrażeniach jedziemy na obiad do IKEI, a następnie ścieżkami rowerowymi jedziemy na Rataje, gdzie zorganizowano mini skansen na który składają się zabytkowe parowozy. Wizytę w Poznaniu kończymy nad jeziorem Malta. Ponownie ścieżkami rowerowymi po okolicznych lasach wracamy do rajdowej bazy. Po kąpieli i odpoczynku spotykamy się przy grillu. Najpierw dwa konkursy indywidualne (rzuty lotkami i rzuty woreczkami do celu), w których nie udało mi się załapać na pudło. Po kolacji ciąg dalszy towarzyskich spotkań z tymi, którzy zostali na bazie (część uczestników z Poznana i pobliskich miejscowości pojechała już do domu).

W niedzielny ranek, tylko 25-osobowa grupa pod wodzą Rysia Rurki rusza do m. Tulce czyli Sanktuarium Maryjnego. Bardzo serdeczne zostaliśmy przyjęci przez proboszcza pochodzącego z Ostrowa (opowieść o historii parafii i kościoła, wspólna modlitwa i błogosławieństwo dla kolarzy i ich rodzin i to w obecności parafian). Na koniec zastaliśmy zaproszeni na kawę i suche słodkie ciasteczka. Do tego należy dodać, że właśnie odbywała się tuż przed nami uroczystość I Komunii. To naprawdę niespotykane zachowanie proboszcza. Brawo! Po tym spotkaniu ruszam na rowerze do Środy Wlkp. na pociąg, którym powróciłem do Krotoszyna.

Źródło: A. Azgier/krotoszyn.pl

Reklama - Sprzedaż opału - Skup złomu - Usługi transportowe - Krotoszyn

Reklama - OSK AS Maria Maśniak

Reklama - Intermarche Krotoszyn - Supermarket

W ślubnym informatorze znajdziesz artykuły, porady dotyczące organizacji ślubu, wesela oraz wieczoru kawalerskiego lub panieńskiego.